Få et afslappet forhold til mad

Skab ro omkring dine spisevaner

Vejledning til vaneændring

Få hjælp til at ændre dine vaner og din tankegang omkring mad og sundhed. Ved hjælp af vanecoaching kan Mie hjælpe dig med at kende dit spisemønster, så du bedre kan forstå dine madvaner. På den måde lærer du hvorfor du reagerer, som du gør i bestemte situationer, hvilket er en fordel, når du skal ændre dine (mad)vaner. Du får altså ikke bare stukket en kostplan i hånden – du bliver derimod coachet til at navigere i maden og få et afslappet forhold til mad, hvor alt er tilladt at spise. Det bliver en del af din nye livsstil.

4 ugers online forløb

Pris 1499 kr.

Mere ro på tankerne om mad

Du får hjælp til hvordan du kan slippe forbud og restriktioner omkring maden. Ved at slippe dem kan du lære at mærke efter sult, mæthed og hvad du har lyst til at spise – og dermed spise med mere nydelse og uden dårlig samvittighed. Du lærer hvordan du navigerer i maden, så tankerne om mad ikke længere forvirrer eller kontrollerer dig. Det giver madro og et afslappet forhold til mad, når du kan spise lige hvad du har lyst til.

Slip den restriktive spisning

Hvis du i mange år har spist restriktivt eller fulgt bestemte kostprincipper eller slankekure, kan du måske bære rundt på mange “madregler”. Det er altså regler, du har tillært dig selv, som kontrollerer hvad du må (og ikke må) spise. Mange madregler ender med at forvirre mere end de gavner, fordi det blot er endnu mere at holde styr på, og du får dårlig samvittighed, når du ikke kan overholde dem. Nogle af dem modsiger måske hinanden og andre er slet ikke relevante. Derfor er det en stor fordel at slippe de madregler, du ikke har brug for længere. Du får vejledning til at gennemskue dine madregler og sortere i hvilke af dem, du kan give slip på. Når du har færre madregler at holde styr på, har du mere plads til at fokusere på din krops signaler og mærke efter hvad den har lyst til.

Forstå dine madvaner

Mad er en stor del af vores vaner og rutiner i hverdagen, og det er en mental proces at skulle ændre på. Derfor er det en stor fordel at have en coach med på sidelinjen, der kan støtte dig og give den rette vejledning til at forstå dine madvaner. Ved at stille nysgerrige spørgsmål til dine madvaner- og rutiner, bliver du mere opmærksom på dit spisemønster. Det giver dig en bedre forståelse for hvorfor du reagerer, som du gør, og hvordan du kan ændre på de dårlige vaner.

Personlig coaching til et afslappet forhold til mad

Hvad får du ud af forløbet?

Du vil få et mere afslappet forhold til mad og sundhed, da vi i forløbet slipper opdelingen af sund og usund mad, og dermed arbejder os hen mod at kunne spise uden forbud og restriktioner. Når du har mindre forbud omkring hvad du må spise, kan du bedre mærke efter hvad du har lyst til, og på den måde kan du spise mere nydelsesfuldt og uden dårlig samvittighed.

4 ugers online forløb

Pris 1499 kr.

Hvordan fungerer vanecoaching?

Vanecoaching er et redskab, der motiverer og støtter dig med en spørgende tilgang. Det er en tilgang, der tror på at du selv har alle svarene – du skal blot have lidt hjælp til at se det. Igennem denne type coaching kan Mie hjælpe dig til at finde frem til hvilke værdier, du har, og hvad du gerne vil arbejde med. Det giver et udgangspunkt i at komme i gang med at ændre dine vaner. Ud fra dette bliver du coachet i hvad der forhindrer dig i at ændre dine vaner. Ved at have en forståelse for dine forhindringer og arbejde i dybden med dem, kan du få de rette værktøjer til at ”overvinde” de forskellige forhindringer, der spænder ben for dig. Forløbet tager udgangspunkt i dig og dine ønsker – og vaneændringer bliver tilpasset til din hverdag.

Vaner er en rigtig stor del af vores hverdag – de er trygge, velkendte og sker helt uden at vi tænker over det. Det er meget normalt at man automatisk får ændret flere vaner, når man først er gået i gang. Det sker typisk fordi mange af vores vaner i virkeligheden hænger meget sammen. Når man dykker ned i sine madvaner, undersøger man hvorfor de opstår, hvordan de påvirkes og hvilken betydning de har. Herudfra kan man ændre på sin adfærd og opnå den ønskede effekt.

Teknikker, der skaber ro omkring min spisning

“Mie har hjulpet mig med at finde frem til baggrunden for hvorfor jeg spiser uhensigtmæssigt. Derudover har hun hjulpet mig med nogle teknikker, der kan ændre og skabe ro omkring min spisning – uden jeg skal følge en kostplan, tælle kalorier eller undlade slik, gluten eller andet uundværligt. I forløbet har jeg også oplevet en enorm forståelse for hvor mine spisemønstre kommer fra, hvad der trigger dem og hvordan jeg kan arbejde konstruktivt med dem.

Jeg bruger Mies teknikker til at blive opmærksom på mine udfordringer og arbejder aktivt med at få et normaliseret og ufarligt forhold til maden og kroppen. Her har en måneds forløb virkelig åbnet mine øjne op og givet mig indsigt i mine vaner og mønstre.

Før talte jeg kalorier, spiste mindre brød, trænede mere, følte mig ulækker når jeg spiste på mine følelser, blev sur på mig selv og tænkte “bare jeg kunne tage mig sammen”. Efter forløbet tæller jeg ikke kalorier mere, og jeg spiser gerne brød, for nu har jeg lært at vurdere hvor meget mad, jeg har brug for eller lyst til.”

Mere ro i hovedet

“Mie er sød, forstående, hjælpsom og vil dig alt det bedste i forhold til hvor i din proces, du er. Hun ser dig og dine udfordringer, og hjælper dig ud fra dine behov og ikke ud fra skemaer eller retningslinjer. Hos Mie bliver du hørt og forstået, og det er super skønt – og skaber i øvrigt et trygt miljø.

Den rådgivning, jeg har fået af Mie har 100% været den bedste, jeg har fået, og jeg har efterhånden prøvet en del. Jeg har brugt de redskaber og den indsigt, jeg fik på mit 4 ugers online forløb lige siden. Jeg har haft SÅ meget mere ro i hovedet siden – og faktisk formået ikke at slå mig selv i hovedet, men derimod forstå mig selv bedre.”

Jeg kom i gang med mit vægttab uden forbud

“Jeg havde prøvet alt før jeg kontaktede Mie, men denne gang virkede det. Mie forstod min hverdag og mine mad-problemer, for hun er støttende og enormt forstående. Det har virket for mig, så jeg kunne komme i gang med mit vægttab uden at have forbud for hvad for noget mad, jeg må spise. Jeg vil anbefale dig at kontakte Mie, hvis du har prøvet at tabe dig uden held.”